תכנית שיווק

רוב מקבלי ההחלטות שניסו מהלכי שיווק באינטרנט לא הגיעו מוכנים או ידעו מספיק כדי להצליח, וכדי להצליח בכל תחום צריך לדעת להגדיר יעדים- ולבחור באלה שניתן (וכדאי) להשיג.

שיווק אפקטיבי

לאחר הגדרת המטרות והאסטרטגיה התכנית עוסקת בניהול הפרוייקט המורכב מתחומים מקצועיים שונים ומתנהל לרוב תחת לחצים ומידה גדולה של אי וודאות. תכנית שיווק שתיבנה על סמך ניסיון מקצועי תאפשר לך ולמנהלי הפרויקט להתקדם בתהליך השיווק מתוך מודעות והתמקדות ביעדים. בין אם המטרה שהגדרת היא הקמת מועדון לקוחות, מכירה ישירה או חשיפת מוצר חדש- תהליך שיתנהל באופן מושכל ומקצועי יביא לתוצאות משופרות ובמהירות גדולה יותר.

תכנית בונים פעם אחת

תכנית שיווק מפורטת וברורה תגדיר על ציר הזמן את הפעולות הנדרשות, תכולות העבודה, תחומי האחריות ומסגרת תקציבית לכל אחד מהיעדים השונים .
תכנית שיווק לאינטרנט כמו כל תכנית עיסקית נשענת על שלוש היבטים:
ניתוח SWOT - חולשות וחוזקות של המתחרים ומשאבים בארגון
מטרות ויעדים - הגדרה כמותית של המטרות על ציר זמן ומסגרת תקציבית
אסטרטגיה ואופן פעולה -תיאור המאפיינים והפעולות הנדרשות להשגת המטרות

The Sooner The Better

דבר נוסף שכדאי לך לדעת - התנהלות דרך תכנית שיווק עוד לפני שלב הקמת האתר תחסוך לך בהערכה זהירה מאות שעות אדם ארגוניות ונתח משמעותי מתקציב השיווק. כל החלטה שתקבל בשלב הגדרת המטרות תתבצע בפחות משאבים,בפחות זמן ובסיכוי גדול יותר להצלחה.

טעויות נפוצות הנובעות מתכנון לקוי

חלוקת תקציב לא מאוזנת - נשארים עם אתר יפה אבל ללא תקציב לתוכן ואפיקי שיווק
הקמת אתר אינטרנט אינה מטרה לכשעצמה - האתר אמור לשרת מטרה עסקית ולא ההיפך.
הזרמת אלפי גולשים לאתר אינה מטרה - אם אינך יודע שקהל היעד שלך נמצא בינהם.
תג מחיר זול יותר למוצרים שלך מאתרי המתחרים - לא תמיד מבטיח יותר מכירות.