מנועי חיפוש ופעילות גולשים

עוד בימים שאלטה ויסטה היה מנוע חיפוש עיקרי ושיווק מבוסס חיפוש החל את צעדיו ניסו להשפיע על תוצאות החיפוש בדרכים מפוקפקות ולמקם אתרים גבוה. קהל הגולשים חסר ניסיון וטכנולוגית חיפוש נאיבית היוו טרף קל לאנשי שיווק שזיהו את הנוסחה המנצחת והפנו תנועה לא רלוונטית לאתרים.

הרלוונטיות קובעת

הנוסחה השתנתה מהימים ההם. גוגל הגיח לזירת החיפוש עם מהירות משופרת ותוצאות רלוונטיות כתוצאה משקלול נתונים שכללו גם בעלי אתרים אחרים. בימים אלה זירת החיפוש מקבלת תפנית חדשה. מקורות המידע שהתווספו לגוגל מאפשרים לשקלל נתונים ממגוון רחב בהרבה של מקורות מידע וכל הסימנים מצביעים על כך שמבחינת טכנולוגיות חיפוש הדבר הגדול הבא מגיע מנתוני הגולשים.

התנהגות גולשים ותוצאות חיפוש

גולש המרבה לגלוש באתרי ספורט יזכה לתוצאות חיפוש ופרסומות שונות מפרופיל משתמש שגולש רוב הזמן באתרי אופנה או אקטואליה. גולש שנמצא בניו-יורק יקבל תוצאות חיפוש שונות מגולש שנמצא בתל אביב. גם מקורות התנועה העיקריים משתנים. אתרי סימניות ורשתות חברתיות מייצרים נפח תנועה לאתרים ששקולה לא פעם לנפח של חודשי שיווק בשעות בודדות. נחילי התנועה האדירים לא מגיעים מתוצאות מנועי חיפוש, אלא הישר כתוצאה מפעילות גולשים שמקשרים לאתרים אחרים.

המידע ששווה זהב

הנתונים מהפעילות מלמדים לא רק על העדפות תוכן של פרופיל הגולש הבודד אלא גם על רלוונטיות דמוגרפית והאתרים בהם ביקר. הגולשים המנוסים של היום מזהים בשבריר שניה אם הגיעו לדף שיועיל להם. פיתחנו בעשור האחרון חיישנים מהירים וחזקים שמסננים אתרים לא מתאימים בצורה יעילה ואמינה יותר מכל אלגוריתם. השינוי באיכות והיקף הנתונים הופך שיווק מבוסס חיפוש למשהו קצת יותר מתוחכם מהצבת מספר קישורים באתרים אחרים.

על שיווק אישי וקריטריון כללי

אם שיווק מבוסס חיפוש יתבסס על נתונים דמוגרפיים ואישיים מהו הדבר הנכון לעשות ? - אתרים טובים יותר. אתרים עם ממשק אינטואיטיבי, אתרים עם תוכן ברור שקל להתמצא בהם, אתרים שנגישים לדפדפנים שונים. אתרים שמציעים לגולשים פשטות, יעילות אמינות וערך מוסף שגורם להם לשהות באתר זמן רב יותר או לשוב אליו פעם אחר פעם.

שיווק בעולם האינטרנט העתידי מתחיל בהבנת חלקי הפאזל שמתגלים היום ומי שמביט קדימה מבין שהאתרים שיובילו את העדר הם אותם אתרים שישרתו טוב יותר כמות גדולה יותר גולשים, כל השאר יזנח מאחור.