מחקר ותכנון

לא רק האתר שלך נמצא בתחרות, כמעט כל פעילות השיווק באינטרנט מתמודדת בזירה תחרותית. תוצאות אורגניות, קישורים ממומנים ושטחי פרסום נמצאים תחת השפעת תגי מחיר ומערכי סינון מתוחכמים. תכני טקסט מתווספים, כלים ואפיקי שיווק משתנים והזירה מבעבעת דינאמית ומשתנה במהירות. הסיכוי להצלחת מאמצי שיווק זירה האינטרטית הוא לא גבוה -במיוחד בהעדר נסיון מתאים.

מי צריך אסטרטגיה או תכנית שיווק

המדד לפעילות שיווק תמיד תישאר רמת התועלת לעומת המשאבים שהוקצו לעניין ומנהלים ניצבים לפני החלטה לא פשוטה: האם להתחיל ב'תכלס' -בפעילות השיווק או להקצות משאבים למחקר ותכנון מקדים. במילים אחרות: מי צריך אסטרטגיה כשאפשר להפנות את אותו תקציב למודעת פרסום שמפנה גולשים לאתר ?

מנהלי שיווק בורטיגו

רמת הלחצים בארגון לא משנה מהומה לגבי מהות ההחלטה אם לקפוץ ראש או להשתמש בשנורקל. בסופו של יום מי שקופץ ראש בשיווק אינטרנט מהמר- לפעמים זה מצליח ולפעמים פוגשים סלע. קמפיין שיווק של עשרות אלפי $ יכול להניב פחות מעשר מכירות במשך שנה כשאותו תקציב באפיק שיווק אחר הניב מאות מכירות בחודש (!).

גישת השנורקל אמנם יכולה למתן נזקים, אבל כשהמטרה היא שיפור רווחיות או הוספת לקוחות צמצום הנזקים לא עוזר למטרה. בסופו של יום בין הגישות המנוגדות ההבדל מתבטא רק ברמת הנזק. שתי הגישות נובעות מהעדר ניסיון ואינם תורמות לארגון.

ROI- החזר על השקעה

מחקר שוק בסביבה סופר-דינאמית מאפשר בניית תכנית שיווק נכונה גם כשנדרשות תוצאות בפרק זמן קצר והלחץ מהסביבה גבוה וגם כשמתכננים מטרות לטווח רחוק. תכנית שיווק מושכלת תאפשר למדוד ולשפר את הביצועים העסקיים לאורך זמן. בעולם התוצאות השורה התחתונה תמיד תשקף ידע, תכנון ורמת ביצוע.